Saturday 23 March 2013

Indah Hidup Ini,




Dia datang dan peluk dari belakang. Dia tau kelemahan aku. Kemudian dia geletek dan cucuk-cucuk pinggang. Ah, crap. Dia tau kelemahan aku. Aku rebahkan diri pada tilam. Dia baring di atas dada. Memimpin tanganku untuk memeluk dirinya dan ceritakan mimpinya.

"I'm scared. You're leaving me, please don't."

Aku senyum. Cium dahinya and said: It's just a dream. Usually, orang yang tinggalkan saya. Bukan saya tinggalkan orang.

Dia senyum. Aku tenung matanya.

Tiba-tiba kedengaran pintu diketuk kuat.

"Nak makan apa," tanya Ibu.

Aku terpinga. Semua berubah pantas. Tiada tilam dilantai. Tiada gambar didinding. Keadaan bilik berubah secara drastik. Yang menyedihkan dia juga tiada didada. Dan aku tidak memeluknya. Senang cerita, it was just a dream.

"Nak makan apa," tanya Ibu lagi.

Tersentak dari lamunan.

Jauh disudut hati, aku benar-benar harap kau berada disisi. Aku benar-benar rindu saat itu and I'll do anything untuk kembali ke waktu itu.

"Kueh Teow Kung Fu," jawabku lemah.

Aku tutup mata dan harapkan mimpi itu datang lagi.

No comments:

Post a Comment