Sunday 24 March 2013

Catatan Kosong.

Beberapa catatan kecil yang kau orang patut tahu mengenai aku, ya aku mampu berubah menjadi seorang yang melankolik.

Sampai di rumah terus masuk balik, switch on laptop, buka Google Chrome, browse blogspot dan tekan new post. Tanggal baju dan seluar. Hanya pakai boxer. Kunyah cokelat Mars.

Currently, memikirkan dia.

Akan tiba satu masa di mana kau akan merindui seseorang tetapi tidak mampu untuk melafazkannya. Tidak tahu untuk menunjukkannya. Tidak pasti bagaimana caranya. Hanya mampu untuk baring dan tidak berbuat apa-apa cuma membayangkan wajahnya.

Membayangkan gelak tawanya. 
Tingkah lakunya. Gurauannya.
Belaiannya.
Kata-katanya.

Terasa ingin terbang kepadanya. Terdetik di dalam hati: Adakah kau merindui aku seperti mana aku merindui kau sekarang ini? Boleh aku rebah dipelukmu? Bergelayut manja di lenganmu?
Biar aku saja memiliki lenganmu.

Hem.

Kemudian aku akan ketawa sendirian.
Kemudian aku akan kembali membisu.
Rasa ingin menangis. Terasa sepi.

No comments:

Post a Comment