Tuesday 19 November 2013

Dan Aku Harap, Aku Tak Perlu Kembali Lagi.

Even now.
Aafter all these months.
There’s still just this part of me where.
 If there’s even the slightest chance something I do could make her smile.
I don’t think about it.
I just do it.

"Kau ni dah kenapa? Boleh tak cari atau jatuh cinta dengan orang yang senonoh sikit? Yang boleh balas kasih saying kau? Yang boleh layan kau dengan ikhlas. Macam mana baik dia layan kau, atau macam mana baik kau layan dia, kisah ini tidak kemana. Percayalah cakap aku. Unless dia berani mencuba, which aku rasa orang macam dia tak berani mencuba. So apa kata kau simpan hati kau sebelum ia remuk."

Well.
Dah hampir tujuh bulan hati aku remuk.
Ya, beberapa hari lagi genap tujuh bulan.
Sampaikan salam aku pada yang lain.
Sampai nanti.
Jumpa lagi bila aku pulang nanti.
Jaga diri.


*Dan aku benar-benar berharap, aku tidak akan perlu pulang lagi ke sini. Orang disini tak reti menghargai. Hanya segelintir yang memahami. Ya, itu sudah memadai. Tapi, hati sering dicalar balarkan dan di remuk kan oleh kekasih sendiri. Aku benci hidup selalu dikecewakan wanita berganti-ganti, macam ni.

No comments:

Post a Comment