Monday 29 April 2013

Dan aku masih percaya, kau jodoh aku, nanti.

Mengharapkan sesuatu bila sudah tiada.
Itu biasa.
Kita.

Kalau ada yang aku boleh bisikkan tentang cinta buat hari ini, inilah dia :

Tak ada manusia sempurna.
Maka tak ada cinta yang sempurna.
Yang ada cuma redha dan percaya.

Bila sesuatu itu diserahkan pada tuhan,
Kita akan terima;
Terus untuk kita,
Atau ditulis jodoh tiada.


Hari ini, aku kecewa kerana selalu memasang harapan. Most of it kerana harapan hanya tinggal harapan.

Saya berharap agar semua cerita berakhir dengan happy ending walaupun mustahil. Saya percaya semua orang, termasuk awak juga harapkan benda yang sama.


"Kutip dan simpan sasi baki maruah dan egomu," aku dengar Karma berbisik. Si Cupid hanya diam membisu. Menyimpan kembali panah cintanyanya.

Peringatan untuk diri sendiri dan kamu semua.
Jika kau sayangi dia, jangan kesal jika tidak bersama.
Itu sacrifise.
Kalau dia kembali, itu destine.
People call it madness.
Tapi aku namakan cinta.
I'm gonna learn and accept it like a man.

However, do call if you need me or something.
Just so you know, aku sentiasa berada disisi.
Sampai bila-bila.

InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment